Klacht indienen
Wat is het?
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Wat moet ik doen?
- U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
- De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.
- Schriftelijk: stuur uw klacht aan de gemeente Harlingen, ter attentie van de afdeling Algemeen Juridische zaken, postbus 10.000, 8860 HA Harlingen;
- Mondeling: bel de gemeente, telefoonnummer 14 0517 en vraag naar de afdeling Algemeen Juridische zaken.
Hoe lang duurt het?
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman(externe link).